Fototutorial: Hot ’n Cold

Hallo 8D

Op de foto’s van mijn nieuwe haar die ik vrijdag plaatste, had ik eens iets meer met mijn make-up gedaan dan gewoonlijk. Ik draag eigenlijk nooit oogschaduw, maar ik liep al tijden in mijn hoofd met een look die ik Lisa Eldridge ooit had zien maken en besloot dat het die dag tijd werd om die make-up eens na te bootsen. En omdat het vrijdag was en ik voor de rest niets te doen had, heb ik er een fototutorial van gemaakt.

Houd je vast.

Ik begon met een schoon oog waarop ik alleen wat oogschaduwbasis had aangebracht. Mijn wenkbrauwen had ik al bijgetekend met een wenkbrauwpoeder van Inglot, dat vind ik vaak handig als guideline.

Allereerst greep ik naar mijn Catrice Made to Stay oogschaduw en bracht dat aan over mijn gehele ooglid, als basis voor de oogschaduw, zodat die niet zou gaan creasen of glijden.

Vervolgens pakte ik mijn Romance-Paletje van NYX erbij en bracht met een platte oogschaduwkwast de goudkleurige highlighter aan op mijn wenkbrauwbot en in de binnenste ooghoeken.

Met dezelfde kwast pakte ik daarna wat van de middelste, koperachtige kleur. Dit zwiepte ik over mijn bewegend ooglid.

Als laatste pakte ik (weer met diezelfde kwast) wat van de donkere koperkleur en bracht dit aan in de crease en in de outer-V. Wat ik overhad, bracht ik aan op de onderste wimperrand. Vervolgens blendde ik de hele reutemeteut, want vooral de donkerste kleur maakte een hoop harde lijnen.

Met een donkerbruin oogpotlood (ik gebruikte Coffee van MAC) zette ik vervolgens een lijntje om mijn ogen om ze wat aan te zetten. Ik stop altijd halverwege de onderste wimperrand, omdat ik anders het gevoel heb dat ik mijn ogen kleiner laat lijken, en ze zijn al niet zo bambi-ish.

Mijn ogen trakteerde ik op een likje van mijn nieuwe, favoriete mascara: de Etos Max Volume Hypoallergeen Mascara. Ik vind deze mascara echt top werken: ik heb hier drie laagjes op en alsnog gaan mijn wimpers niet heel erg samenklonteren. Topspul.

Als contrast met de warme ooglook bracht ik tot slot een koele bessenkleur van Inglot op mijn lippen aan. Als basis gebruikte ik de lipprimer van MAC, waar ik inmiddels niet meer zonder kan.

Het resultaat ziet er dan ongeveer zo uit:

Vind jij het ook leuk om met contrasten te spelen als je je make-up doet, of speel je liever op veilig?

xoxo,
Neko.

4 reacties
  1. Natascha zei:

    Ik vind contrasten wel cool, zeker zoals jij dat gedaan hebt, maar voor mezelf houd ik het veilig. Ik kom niet echt weg met grote contrasten, vrees ik. En ik wilde even zeggen dat ik je haar echt supertof vind. 8D Nu moet ik verder examen maken. ^^”

  2. Melissa zei:

    DIE LIPKLEUR.

    MOET MOET MOET MOET MOET MOET HEBBEN!!!11!!! *_* <3

    • Neko zei:

      Kocht ik met jou, bij Inglot toen! ^^

      • Melissa zei:

        Jaaa, dat dacht ik al! Ik vind het echt een héle mooie kleur.

Geef een reactie

