Fototutorial: Kerstlook

Omdat ik geen zin heb om te falen op de eerste kerstochtend, besloot ik woensdag mijn kerstlook alvast eens te oefenen. Gelukkig voor jullie had ik tijd over, dus heb ik wederom stap voor stap vastgelegd wat ik allemaal gebruikt en gedaan heb!

Komt-ie dan hè?

Zoals altijd begon ik met een schoon oog met daarop (en onder) alleen een beetje concealer. Mijn wenkbrauwen heb ik ingekleurd met een wenkbrauwpoeder uit mijn Inglot-palette.

Vervolgens pakte ik mijn Longlasting Eyeshadow van Catrice en bracht daarvan met mijn vinger telkens dunne laagjes aan op mijn oogleden, tot ik tevreden was over de dekking. Op de foto draag ik vier laagjes, maar je kunt ook meer of minder aanbrengen als je wilt! Het fijne aan dit product is dat hij heel mooi is op te bouwen: je kunt voor heen heel subtiel gouden zweem gaan, maar ook verder opbouwen tot je een knallende kleur goud hebt. Het is maar wat je zelf mooi vindt!

Met een blendingkwast (ik gebruik er één van Hema) pakte ik vervolgens uit mijn NYX Romance paletje de donkere kleur op de bovenste rij om het goud te blenden in de crease en om wat meer diepte in mijn oog te creëren. Ook bracht ik een klein beetje van de donkere kleur aan op mijn onderste wimperrand.

Daarna pakte ik met een platte oogschaduwkwast wat van de champagnekleurige highlighter rechtsonderin en smeerde dat onder mijn wenkbrauw en in mijn binnenste ooghoek.

De ogen maakte ik af met een donkerbruin lijntje rond mijn ogen (ik gebruikte MAC Coffee) en een likje van mijn favoriete Etos-mascara. Ik kan er echt niet over uit hoe fijn ik deze mascara vind; hij is echt top.

Op mijn lippen heb ik een lipstick van Inglot gebruikt. De kleur komt op de foto niet heel goed over: hij is klassiek rood, maar met een apart soort glans die ik perfect vind voor de feestdagen! De lipstick bracht ik aan met een kwastje van NYX, wat heel fijn en precies werkt. Helemaal top!

De full-face foto laat ik jullie zien op eerste Kerstdag! Het kan zijn dat ik ervoor kies om nog een aantal dingen te veranderen (zo vind ik de bruine oogschaduw misschien toch niet zo’n goede toevoeging en ga ik misschien wel voor een set kekke nepwimpers) maar de look zal in grote lijnen hetzelfde zijn!

Wat doe jij met je make-up met Kerstmis? En weet je al wat je aantrekt?

xoxo,
Neko.

2 reacties
  1. Max zei:

    Ik baal er nu al van dat ik je kerstlook niet in het echt kan meemaken! :C

Geef een reactie

