Fototutorial: Blauwe eyeliner

Hallo iedereen!

Vandaag laat ik jullie een fototutorial zien van de look die ik woensdag droeg. Ik had die dag zin in een lekkere felle look, want ik moest allemaal dingen doen waar ik doodsbang voor was en ik kon wel wat girlpower gebruiken!

Dit is hoe ik het gedaan heb:

Zoals altijd begon ik met een schoon oog met daarop enkel wat oogschaduwbasis. Tegenwoordig ben ik weer terug bij die van John van Gils, waar ik erg tevreden over ben!

Daarna pakte ik mijn Inglot-palette en een blendingbrush (de mijne komt gewoon van de Hema) en bracht ik de champagnekleurige oogschaduw aan op mijn gehele ooglid, tot onder mijn wenkbrauw. Deze kleur is zo ongelofelijk mooi, ik heb nog geen enkel moment spijt van mijn aankoop gehad!

Vervolgens pakte ik mijn NYX Romance palette er weer eens bij en nam wat van de oranje kleur linksonder op een platte oogschaduwkwast. Dit bracht ik heel lichtjes aan op de buitenkant van mijn onderste ooglid.

Vervolgens is het tijd voorrrrr *tromgeroffel* eyeliner! Ik gebruikte hiervoor mijn blauwe oogpotlood van Inglot en bracht dit aan met een kleine wing aan het buitenste uiteinde. Zoals je ziet, vormen het blauw en het oranje een mooi contrast met elkaar. Je moet ervan houden, maar dan heb je ook wat.

Met een huidskleurig oogpotlood (ik gebruikte MAC Chromographic Pencil in de lichtste kleur) zette ik een lijntje op mijn waterlijn. Ik vind een huidskleurig potlood altijd erg subtiel staan, maar toch heel fris!

De ogen maakte ik af met een klein likje mascara. Ik gebruik hiervoor nog steeds mijn favoriete Etos-mascara!

Mijn lippen kleurde ik in met een kleurtje van Inglot; de oranjerode kleur (komt beter over op de fullfacefoto) linksonder in het palette. De finish van deze lipstick is prachtigmooi; een beetje mat, maar toch niet helemaal. Dat maakt deze kleur toch nét iets subtieler dan wanneer hij in hoogglans was geweest.

Dit is het uiteindelijke resultaat! Mijn haar krulde ik met mijn krultangen van Kruidvat voor nog wat extra girlpower – en het heeft gewerkt! Ik heb mijn zenuwen in bedwang kunnen houden en de proefpersonen waarnaar ik op zoek was, heb ik kunnen vinden. Ik ben trots op mij.

Heb jij wel eens helemaal uitgepakt met make-up omdat je nét dat ene beetje extra nodig had?

xoxo,
Neko.

 

Geef een reactie

