Fototutorial: Neusstrips maken.

Goedemorgen allemaal!

Een poosje geleden besloot ik om samen met mijn geliefde assistent nog een Do It Yourself uit te proberen! Dit keer gingen we voor het maken van neusstrips: een plakkerige substantie die je op je neus (of waar dan ook) smeert en die tijdens het opdrogen alle rotzooi uit je poriën zuigt. Wat je hiervoor nodig hebt is het volgende:

1. Een pakje smaakloze gelatine. Dit is verkrijgbaar bij de toko, maar ik heb er lang over gedaan om dit te vinden! Uiteindelijk heb ik mijn pakje gevonden bij de grootste toko in Utrecht, op de Amsterdamsestraatweg.
2. Melk of water.
3. Een schaaltje en een lepel om alles te mengen.
4. Een magnetron.
5. Iets om het mee op je gezicht aan te brengen. Wij gebruikten onze vingers, maar je kunt er ook voor kiezen om het aan te brengen met een oude foundationkwast, of met de achterkant van een lepel.

Het proces is supersimpel: je neemt twee eetlepels gelatine, twee eetlepels melk, mengt het door elkaar totdat het een beetje een kruimelige substantie heeft en schuift het voor een seconde of tien in de magnetron. Het snotachtige (en stinkende) mengsel laat je heel eventjes afkoelen en breng je vervolgens aan op de plaatsen waar je van je verstopte poriën af wil. Vervolgens laat je de neusstrip uitharden. Dat jeukt. Ontzettend. En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom het gebruiken van neusstrips bij mij nog nooit goed gegaan is: als ik de strip van mijn neus af trek, komt er niets geen vuil uit mijn poriën. NIETS. Misschien toch maar langer laten zitten, de volgende keer, ondanks de onuitstaanbare jeuk.

Heb jij wel eens neusstrips gebruikt? Waren dat kant en klare, of heb je ze ook zelf gemaakt?

xoxo,
Neko.

Geef een reactie

