Mijn Inglot Everyday-palette: swatches

Goedemorgen allemaal!

Vandaag wilde ik jullie swatches laten zien van een Inglot-palette dat ik voor de gelegenheid maar even heb omgedoopt tot mijn ‘everyday-palette’ – een zelf samengesteld palette met daarin concealers en wenkbrauwproducten waar ik dagelijks naar grijp.

Het ideale van het Freedom System vind ik dat je precies dat kunt kiezen dat jij nodig hebt. Normaal gezien, als je een palette koopt met daarin wenkbrauwproducten of concealers (ik noem geen namen, Allround Concealer Palette van Catrice), gebruik je meer dan de helft niet en moet je eigenlijk, zodra je lievelingskleur op is, weer een nieuwe verpakking kopen. Bij Inglot werkt dat veel fijner: je kiest wat je wil hebben en als het ene rondje sneller op is dan het andere, dan koop je gewoon één nieuwe. En dat is dat.

De nummers van links naar rechts: Cream Concealer P / Cream Concealer LW 200 / Brow Powder 566 / Brow Powder 560 / Brow Wax 574

Zoals je ziet bevat mijn palette twee concealers, twee wenkbrauwpoeders en een wenkbrauwwax. Van de wax heb ik spijt – het leek me leuk om eens te proberen, maar ik gebruik het gewoon niet. Waste of space! Volgende keer ga ik denk ik voor een groene concealer voor het kraterlandschap op mijn wang, dat kan ik beter gebruiken :).

Anyway; met de pigmentatie van de concealers zit het wel goed. De perzikkleur verbergt mijn wallen als geen ander en de gele kleur is zo fantastisch dat als ze die in foundationvorm hadden, ik hem honderd keer zou aanschaffen. Het enige nadeel van deze concealers is dat ze een beetje vettig zijn en je ze dus goed moet afpoederen. Als je een huid hebt die snel vet wordt (zoals ik) kan dat een beetje onhandig zijn, maar verder zijn ze fan. tas. tisch.

De wenkbrauwpoeders zijn wat minder goed gepigmenteerd, maar dat is maar goed ook; anders liep ik met clowneske wenkbrauwen rond. De lichte kleur heb ik er later bij gekocht omdat ik het gevoel had dat de donkere kleur toch nét een tikkie too much was. Als ik ze samen meng, is de kleur perfect.

En de wax – tja. Het is een mooi product, maar ik snap niet hoe ik het moet gebruiken en vind mijn routine met oogschaduwbasissen, kammetjes en poeders al wel voldoende. Daarnaast vond ik de wax een beetje vettig aanvoelen (misschien hoort dat wel, ik heb geen idee, dit is de eerste wax die ik ooit geprobeerd heb) en dat vond ik niet zo’n fijn gevoel, zo in mijn wenkbrauwen. Neh – zodra ik weer bij Inglot langs ga, denk ik dat ik hem inruil voor een concealer!

*

(en even als extra: de nummers van de lipsticks in mijn Inglot Palette. Als ik dan toch bezig ben, kan ik net zo goed bezig blijven!

Bovenste rij: 62/68/89/11/11                                           Onderste rij: 37/64/81/83/49)

Ik zit vanaf morgen een weekendje in de Efteling, dus dan helaas geen updates! Maandag ben ik er dan weer, als ik niet dood ga in die vrieskou buiten!

Fijn weekend alvast, allemaal!

xoxo,
Neko.

Geef een reactie

