Mijn Moleskine-boekjes

Ah, Moleskine. Over de uitspraak valt te twisten, over de kwaliteit en het awesomeness-gehalte niet: deze boekjes zijn fantastisch. Ik heb al eerder een agenda van dit merk gehad (beviel goed, maar mijn agenda zit voornamelijk in mijn hoofd en zodoende heb ik geen nieuwe gekocht toen mijn oude agenda afliep) en momenteel heb ik twee notitieboekjes waar ik zo blij mee ben dat ik ze even met jullie wil (/moet) delen!

Zoals ik al zei, ben ik de trotse eigenaresse van twee notitieboekjes: een rode en een zwarte. De rode heeft blanco pagina’s, wat het het perfecte boekje maakt om door middel van een grafiekje mijn gewichtsverlies in bij te houden (zie de middelste foto in de rechterkolom. Ik heb de cijfers inderdaad expres buiten beeld gehouden. Gna gna). Zoals jullie misschien wel weten, probeer ik op een gezonde manier een hoop kilo’s kwijt te raken en het visualiseren daarvan heeft me met eerdere pogingen altijd goed geholpen: het is zó’n domper als je een lijntje omhoog moet tekenen! Daarnaast werkt het feit dat ik mijn grafiekje teken in een prachtig boekje natuurlijk dubbel motiverend! Wat ook ideaal is, is het feit dat er achterin het boekje een soort enveloppe-flap zit waarin je een geodriehoek kunt stoppen, zodat je altijd, waar dan ook, je grafiek kunt bijwerken. Woop!

Het zwarte boekje heb ik speciaal gekocht om één van mijn verhalen in te schrijven. Ik koos expres voor hokjespapier omdat de regels dan kleiner zijn dan in de boekjes met ‘normale’ regels en ik houd ervan om lekker klein en compact te schrijven: het lijkt dan minder dan het in werkelijkheid is. Het papier van Moleskineboekjes is een droom: het is kwalitatief superspul en schrijft zo ongelofelijk fijn <3 Ja, je betaalt een boel voor deze boekjes, maar ze zijn het dubbel en dwars waard: telkens als ik dit notieboekje erbij pak, weet ik weer: “Ah, ja, ik wil nu eindelijk dit verhaal eens afmaken,” – gewoon omdat ik dan het hele boekje vol mag schrijven.

Heb jij ook boekjes van Moleskine en ben je er net zo lyrisch over als ik?

xoxo,
Neko.

2 reacties
  1. Elin zei:

    Ik heb een neppe van V&D, ook in het rood, maar die heeft toch niet dezelfde mooie uitstraling als een Moleskine hoor! Hij was wel veel betaalbaarder, maar als het even kan ga ik toch weer voor een echte, de volgende keer!

  2. Jolene zei:

    Ik heb een Moleskine agenda en die is héérlijk! <3

Geef een reactie

