Review: mijn Bdellium Tools kwasten

Hallo allemaal!

Een poos geleden liet ik jullie in een filmpje al mijn make-up kwasten zien, waarvan inmiddels al vier van het merk Bdellium Tools. Op het eerste gezicht zagen de kwasten er prachtig uit, maar ik beloofde jullie nog te laten weten hoe ze me in de praktijk bevielen. Inmiddels heb ik de kwasten geruime tijd getest, dus is het tijd voor de review!

(Ik zal het maar meteen eerlijk zeggen: ik ben de lipbrush vergeten op de foto te zetten, maar een review daarvan is ook overbodig: hij is SUPER.)

Ik heb vier kwasten van Bdellium Tools: drie uit de Maestro Serie en één uit de Studio Line. Ikzelf merk het verschil tussen de twee lijnen niet zo, maar op Boozyshop staat er het volgende over:  Het verschil tussen de maestro series en de studio line is de kleur van de steel en het materiaal wat er is gebruikt voor de beslagring. De maestro series heeft een nikkel geplateerde koperen beslagring welke meer blinkt, duurzamer en sterker is dan de geanodiseerde aluminium beslagring van de studio line brushes. Hierdoor is de maestro series een luxueuzer en van een hoger professioneel niveau. Alle maestro series brushes zijn antibacterieel behandeld.

Nogmaals: ikzelf merk het verschil niet zo, en ik vind het heel vreemd dat mijn poederkwast wel uit de Maestro Serie komt, maar een handvat heeft in de kleur van de Studio Line kwasten. Maargoed, dat mag de pret niet drukken. Ik heb de volgende kwasten: een grote duofiber poederkwast (nummer 985), een blending kwast (nummer 776), een pencilkwast (nummer 780) en een inimini angled kwast voor mijn wenkbrauwen (nummer 762). Hieronder zal ik ze één voor één behandelen.

985 Duet Fiber Powder | Maestro Serie | €16,95

Bdellium Tools raadt deze kwast aan om mee te contouren of te highlighten, maar ik gebruik hem zelf voor gezichtspoeder. Voor dat doel heeft hij de perfecte grootte en het is daarnaast heel fijn dat de kwast, door de duofibers, maar een heel licht laagje poeder over je foundation aanbrengt. Zeker in combinatie met een transparant poeder zorgt deze kwast voor een extreem lichte finish en voorkomt hij het welbekende pannekoekeffect! Ook is de kwast superzacht: helemaal top dus. Het enige nadeel dat ik zou kunnen verzinnen, is dat het een vrij lange kwast is en dat hij maar net in mijn beautybag pas…  Met een beetje proppen.

776 Blending | Maestro Serie | €11,95

Mijn blendingkwast van Hema begon nogal uit vorm te raken, dus besloot ik dat het tijd was voor mijn eerste ‘echte’ blendingkwast. Dat werd deze: een stevige, beetje platte kwast van witte haren (ik heb een fetish voor kwasten met wit haar). De kwast doet zijn werk goed en snel en hij ligt lekker in de hand. Het enige nadeel is dat de kwast misschien een beetje te stevig is, waardoor de haren een beetje kunnen prikken. Nu heb ik volgens mij niet bijzonder gevoelige ogen, maar ik kan me voorstellen dat als je hier wel last van hebt, deze kwast niet zo fijn in gebruik is. In dat geval zou ik toch op zoek gaan naar een kwast met iets zachtere haren.

780 Pencil | Maestro Serie | € 11,95

Ook deze pencilkwast werkt snel en prettig. Waar ik hem voornamelijk voor gebruik, is het gedetailleerd aanbrengen van oogschaduw (bijvoorbeeld langs mijn wimperrand) om dat lijntje vervolgens te vervagen met mijn blendingkwast. Daarvoor werkt hij heel goed: hij pakt ondanks zijn kleine vorm vrij veel oogschaduw op en het aanbrengen is suuuuper easy. Het enige nadeel is hetzelfde als bij bovenstaande kwast: de haren kunnen soms een beetje prikken. Waarschijnlijk ligt dit toch aan de witte haartjes, want bij mijn andere Bdellium Tools kwasten heb ik er geen last van – en dat vind ik verdrietig, want ondanks dat het visueel gezien nog steeds mijn lievelingetjes zijn, mag ik van mezelf de volgende keer geen witte kwasten meer kopen van dit merk. Sadface :C

762 Small Angle | Studio Line | € 8,95

Deze kwast is geweldig: hij is heel klein en dun, zodat je heel precies kunt werken, en dat vind ik bij mijn wenkbrauwen altijd wel heel fijn. Nadelen kan ik eigenlijk niet noemen, behalve dan misschien dat je er geen grote vlakken mee kunt kleuren. Maar eerlijk – voor een kwast die ik enkel en alleen voor mijn wenkbrauwen gebruik, vind ik het veel belangrijker om gewoon gedetailleerd te kunnen werken, en dat doet hij perfect.

Toen ik op Boozyshop.nl zat te kijken om de originele namen van de kwasten te vinden, zag ik alweer een paar andere kwasten die ik ook graag zou willen hebben, zoals deze, deze of deze. Ik weet niet wat het is met deze kwasten, ik vind ze er gewoon heel mooi uitzien en daarnaast doen ze hun werk ook goed. Qua prijs zitten ze een beetje in het middensegment: ze zijn duurder dan die van Hema en Essence, maar stukken goedkoper dan écht kwalitatief goede merken zoals M.A.C. Voor hen die net een stapje verder zijn dan de beginners, en daar reken ik mezelf ook onder, vind ik deze kwasten daarom absolute aanraders.

Heb jij wel eens een kwast van Bdellium Tools geprobeerd, en wat vond je daarvan?

xoxo,
Neko.

Geef een reactie

