Fototutorial: Pauwenveer

Hallo iedereen!

Van de week maakte ik voor jullie een fototutorial van een lekker ondraagbare, kleurrijke look; gewoon omdat ik wel weer eens zin had om jullie iets creatiefs te laten zien! Als je gezellig met me mee naar beneden scrollt, laat ik je stap voor stap zien hoe je je ogen kunt omtoveren in een pauwenveer – of iets dat daarop lijkt.

Zoals altijd begin je met een beetje oogschaduwbasis: ik gebruik Too Faced Shadow Insurance. Mijn wenkbrauwen heb ik al ingevuld omdat ik het fijn vind om een soort van kader te hebben tijdens het creatieve gedeelte, maar dat is persoonlijk: je kunt er ook voor kiezen om pas naderhand je wenkbrauwen bij te tekenen.

Bij gebrek aan een witte basis (zoals een NYX Jumbo Pencil in de kleur Milk, bijvoorbeeld) breng ik met een platte oogschaduwkwast eerst wat witte oogschaduw aan op mijn bewegend ooglid, zodat de felle kleuren die ik ga gebruiken wat meer waarheidsgetrouw/feller zullen zijn.

Met diezelfde kwast pak ik vervolgens wat van de geel/groene kleur rechtsbovenin het palette. Dit dep ik over de witte kleur heen en vervaag ik een beetje naar boven toe, zodat het gradueel overloopt naar mijn huidskleur. Ook breng ik deze kleur een stukje onder mijn oog aan, tot op ongeveer één derde van mijn wimperrand.

Vervolgens pak ik, weer met dezelfde kwast, wat van de middelste blauwe kleur. Dit breng ik aan op de buitenste helft van mijn ooglid (ook op de onderste wimperrand) en wing ik een beetje naar buiten toe uit. Waar de blauwe kleur de geel/groene kleur raakt, probeer ik ze mooi in elkaar te laten overlopen.

Om de kleuren nog mooier in elkaar te laten overlopen, pak ik wat van de eerste groene kleur op de bovenste rij en breng ik dat aan op het midden van mijn ooglid. Ook op de onderste wimperrand blend ik daarmee de blauwe en lichtgroene kleur samen.

Met een blendingkwast en een huidskleurige oogschaduw blend ik vervolgens de oogschaduw. Met een pencilkwastje heb ik ook nog wat donkerblauwe oogschaduw in mijn buitenste ooghoek aangebracht, maar die stap ben ik – oeps – vergeten te fotograferen!

Met een schuin afgesneden kwastje pak ik vervolgens wat zwarte oogschaduw en trek ik een lijntje boven mijn oog. Achteraf had ik deze stap misschien liever weggelaten omdat het voor mijn gevoel niet zo heel veel toevoegt, maar als je graag wilt dat je wimpers dikker lijken, is een lijntje een must!

Een likje mascara en je ooglook is klaar!

Op mijn lippen smeerde ik een natuurlijke tint van Bourjois, zodat de kleur op mijn ogen er echt uit springt en de look niet wordt overheerst door, zeg, rode lipstick. Dit is Rose Tendre, een perzikroze kleur.

Het eindresultaat was dit! Niet echt geschikt voor elke dag, maar gewoon, voor af en toe. Eens in de zoveel tijd heb ik gewoon de behoefte om me helemaal te laten gaan met kleur…

Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

xoxo,
Neko.

3 reacties
  1. Elin zei:

    Awesome! Voor feestjes e.d. zijn dit soort looks echt heel leuk om uit te proberen en zo ^^

  2. Zsasa zei:

    Wow i really like your look. And the cool thing about it is that it doesn’t look that hard

  3. Die kleuren! Nu wil ik ook Inglot oogschaduw. o.o Mooie look overigens!

Geef een reactie

