Een ode

Deze post is een ode aan de lipstick waarmee mijn verslaving in gang gezet is. De lipstick die me liet inzien dat mijn hoofd niet af is zonder kleurtje op mijn mond. De lipstick die iedereen die ik ken goed staat, en die altijd kan – zoals wanneer rood misschien een pietsie ongepast is, of gewoon vloekt bij de rest van je make-up.

Ik heb het over nummer 14 van The Body Shop. De naam is niet half zo inspirerend als de kleur – een soort van donker oudroze, maar alsnog heel naturel. Ik lieg niet als ik zeg dat deze lipstick overal bij past: chique kleding, een zwerversoutfit, blauwe oogschaduw, you name it. De formule is een beetje stroef, wat een beetje lastig aanbrengt, maar daardoor blijft hij wel langer zitten en heb je er geen last van dat de lipstick halverwege de dag in de lijntjes gaat trekken. Dat is chill. Mijn halve vriendenkring heeft deze al – nu jij nog. Voor een tientje is hij de jouwe.

(Rond mijn nek spot je overigens mijn nieuwe ketting. Die van Opoe laat stukjes los, dus draag ik momenteel een kettinkje van mijn oudtante. Subtiel en kan overal bij, net als de lipstick.)

 

Geef een reactie

