Holy grail: Embryolisse Lait-Crème concentré.

Hallo, ik ben Mara en ik mag mezelf officieel Embryolissist noemen. Want God, wat ben ik verslááfd aan deze crème!

Het begon ongeveer een jaar geleden, toen mijn huid telkens droger begon te worden. Sinds de puberteit heb ik eigenlijk altijd een vettige huid gehad, met af en toe vrij stevige acné en roodheden. Door die acné heb ik mijn huid jarenlang min of meer mishandeld: er kwamen agressieve facewashes, scrubs en borsteltjes aan te pas en ik durfde het niet aan om crèmes op mijn gezicht te smeren omdat ik bang was dat ik daar nog meer puistjes van zou krijgen. Mijn acné verdween op een gegeven moment wel, en daarmee ook mijn angst om crème op mijn gezicht te smeren, maar mijn reinigingsroutine bleef – zij het misschien iets minder hardhandig dan voorheen.

Maar goed – vorig jaar heeft mijn huid dus besloten om van vettig te evolueren naar gortdroog en kon het zo niet langer. Ik had allerlei rode plekjes op mijn wangen (de grootste noemde ik liefkozend mijn ‘krater’, maar ik had stiekem natuurlijk een hekel aan hem) en mijn huid bleef maar trekken, hoeveel crème ik er ook op smeerde. Aan het eind van de winter bereikte mijn huid een dieptepunt en voelde mijn kaaklijn aan alsof ik een stoppelbaard had. Ik heb toen een aantal dingen gedaan: een mildere facewash aangeschaft, een satijnen kussensloop besteld en deze crème van Embryolisse in huis gehaald. Het was een one knock KO – na één keer smeren zag ik al dat de rode plekjes verminderden en na korte tijd was zelfs mijn krater verdwenen.

Ik merk wel dat mijn huid weer wat lastiger wordt nu het weer kouder wordt, maar omdat ik zo ontzettend tevreden ben over deze crème, heb ik toch maar twee nieuwe tubes in huis gehaald. Het kost een lieve duit, maar dan heb je ook wat: het enige nadeel dat ik me kan bedenken, is dat er parfum in zit. En die prijs – ach, dan eet je toch gewoon een hele week spaghetti bolognese?

Wat is jouw holy grail?

xoxo,
Neko.

Geef een reactie

