Fototutorial: Kerst 2012 trial.

 

Goedemorgen allemaal!

Net als vorig jaar ben ik al volop bezig met het bedenken van mijn kerstlook en het oefenen daarvan, en ik besloot, wederom, net als vorig jaar, een fototutorial van die look in elkaar te draaien. Hou je vast, we gaan beginnen!

1

Zoals altijd beginnen we met een schoon oog. Op deze foto heb ik mijn wenkbrauwen al gedaan, maar dat was je waarschijnlijk al wel opgevallen.

2

Vervolgens breng ik een taupekleurige basis met GLITTERS aan, zowel op het bovenste ooglid als op de onderste wimperrand. Ik heb hier een aantal laagjes aangebracht omdat een enkel laagje niet bijster goed dekte.

 

3

Daarna ging ik aan de slag met oogschaduw. In mijn binnenste ooghoek bracht ik wat glanzende oogschaduw aan (zo vallen die donkere kringen van al dat nachtelijke studeren wat minder op!) en o p mijn ooglid ging ik los met zilveren oogschaduw. Ook hiervan bracht ik telkens een aantal laagjes aan, tot het gewenste effect daar was.

4

Dan is het tijd voor eyeliner! Ik heb hier gel eyeliner gebruikt en die in een wing geschilderd.

5

Na de eyeliner is het tijd voor mascara! Ik heb lekker veel laagjes opgebracht omdat ik dat feestelijk vind (met mate, natuurlijk), al heb ik dat de rest van de dag moeten bekopen omdat mijn wimpers telkens langs mijn brillenglazen streken. Urgh.

6

Om de ogen af te maken, heb ik mijn waterlijn lekker donker ingekleurd. Voor de verandering heb ik dit gedaan met donkerbruin en niet met zwart, gewoon om te kijken hoe dat zou staan.

7

Omdat de ondertoon van de ooglook nogal koel is, heb ik ervoor gekozen om ook een koele kleur op mijn lippen te dragen. Dit is een paars-rode bessenkleur van Inglot en, net als al mijn andere lipsticks, draag ik deze veel te weinig.

8

Dit is het resultaat! Mij kennende zal de look uiteindelijk nog wel een klein beetje veranderen, maar om die reden kan het nooit kwaad om je eerste idee alvast te testen! Ik zal jullie de definitieve look nog laten zien in een FOTD, als de hectische feestdagen weer over zijn :)

Wat draag jij met Kerstmis?

xoxo,
Neko.

4 reacties
  1. Ellen zei:

    Wauw! Ik vind het PRACHTIG! Kan je mij ook niet eens zo opmaken?! X

  2. Karlijn zei:

    Mooie look! Ik zou zelf denk ik alleen de streep op je waterlijn weglaten, maar dat is denk ik gewoon persoonlijke smaak ^^ ik ben echt jaloers op je wing-schilder-talent! Mij lukt het altijd wel om twee mooie te maken, maar ze passen nooit echt goed bij elkaar xD dat is toch wel de bedoeling, haha.

    Even los van de make-up: WAT ZIT JE HAAR SUPERMOOI!

    • Neko zei:

      Haha, oefening baart kunst hè, zeggen ze? ^-^ Het is ook gewoon moeilijk, dat zeggen ze er nooit bij in YouTube tutorials!
      En dankjewel! Ik ben nog een beetje aan het experimenteren met het volume-in-mijn-haar-krijgen-zonder-dat-het-er-ontploft-uitziet gebeuren, maar dat komt wel goed _O_

Geef een reactie

