Alexander Nordin Departure Bag

Hallo iedereen!

In alle hectiek van dit schooljaar (ik vertelde jullie vorige keer al over de masteropleiding die ik doe en pfoe – wat is dat veel werk) ben ik helemaal vergeten om jullie te vertellen dat ik de allermooiste tas op aarde gescoord heb. Ik liet hem jullie in oktober al zien en was direct tot over mijn oren verliefd, maar mijn verstand bleef me maar influisteren dat hij ver boven mijn budget lag en dat onze liefde niet kon zijn.

… Totdat Nelly me een cadeaubon van een tientje stuurde en deze tas in de uitverkoop gooide. Ik greep mijn kans and ordered it home. En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.

Departure4

De tas is prachtig van kwaliteit en ik denk dat hij met de jaren alleen nog maar mooier zal worden. Hij is gemaakt van stevig leer

De binnenkant bestaat uit een groot vak en een klein zijvakje waarin ik wat kleine dingetjes bewaar die ik normaalgezien kwijt zou raken, zoals pennen etcetera. Het enige nadeel aan deze tas is dat er geen rits in zit (hij sluit alleen met onderstaande flap) maar daar kan ik mee leven.

Departure1 Departure2

Wat wel ontzettend vet is, is dat je de ‘gesp’ (zo noem ik het maar even) kunt sluiten met behulp van een sleuteltje. Niet dat ik dat ooit zal doen, want waarom zou ik, maar het is wel een heel leuk detail. Maar goed, daar betaal je dan ook voor.

Ook een tof trucje is dat de gesp verstelbaar is. Als hij op zijn strakst zit, kun je hem namelijk niet dicht doen als je bijvoorbeeld je laptop met je mee sleept, of gewoon weer eens teveel lippenstift in je tas hebt gegooid. De oplossing is om het schuifje bovenop de gesp naar rechts te duwen (zie hieronder) en – hop – je kunt de gesp zo naar boven sliden. En dan kan de tas dus wel dicht. I was absolutely thrilled when I found out. Hoe vet is dit?

Departure3

Goed, dat ik tot op heden nog geen spijt van mijn aankoop heb gehad, moge duidelijk zijn. Het is wel een investering geweest, maar aangezien ik al een jaar of drie met dezelfde, verrotte tas liep en naarstig op zoek was naar een exemplaar waar ik mijn leven lang gelukkig mee zou kunnen zijn, is het het waard geweest. Uiteindelijk heb ik €179,95 betaald, en dat deed nog niet half zo zeer als mijn collegegeld.

As we speak is onderstaand horloge overigens ook naar mij op weg: eveneens uit de Sale. Wat ben ik toch een koopjesjager.

Harold

Geef een reactie

