Mijn holy grails voor onder de douche

In al die tijd dat ik deze blog nu bij houd, geloof ik niet dat ik het al eens heb gehad over de spullen die ik gebruik onder de douche. Ik heb inmiddels een aantal holy grails en wil jullie daar vandaag iets over vertellen.

Ik douche iedere dag en was daarbij iedere dag mijn haar – ik voel me een grot-trol als ik dat niet doe. Mijn douche-routine is daarop afgesteld: ik gebruik niet al te agressieve producten zodat mijn huid en haar niet naar de knoppen gaan, dus houd daar rekening bij met het lezen van dit artikel.

Follicle Oracle

Allereerst de beste shampoo die ik ooit gebruikt heb: The Follicle Oracle van Anatomicals. Deze shampoo is supermild en ruikt naar komkommer: ongebruikelijk, maar wel heel verkwikkend op de vroege morgen! Vroeger was de formule vrij van SLS, maar met het vernieuwen van de verpakking, heeft Anatomicals toch ook maar sufaten toegevoegd. Jammer, maar helaas. Gelukkig merk ik er niet veel van: de shampoo schuimt wat meer, maar is verder nog net zo fijn als vroeger!

The Sleek

Daarnaast heb ik een conditioner van Anatomicals: The sleek shall inherit the earth. Deze conditioner is speciaal voor dagelijks gebruik en ruikt naar citroentjes – ook heel verkwikkend ’s morgens vroeg. Omdat er niet veel siliconen in zitten, is deze conditioner een beetje lastig in je haar te verdelen, maar het voordeel is dan weer dat deze je haar niet verzwaart. Daarnaast is mijn haar na het drogen zijdezacht.

De combinatie van deze shampoo en conditoner kan ik zeker aanbevelen: niet alleen is mijn haar glanzender en gezonder dan ooit tevoren, maar ook kan ik er nu mee weg komen mijn haar een dag niet te wassen. Eerder zag ik er dan uit alsof ik urenlang boven een frituurpan had gehangen, maar nu is het doable. En minder wassen is natuurlijk ook weer beter voor mijn haar, waardoor ik het misschien eindelijk weer lang zal durven laten groeien! C- c- c- combobreaker!

De shampoo en conditioner kosten beide €5,95 en voor zover ik weet kun je ze alleen kopen bij boozyshop en in de Miss Lipgloss-webshop.

Facewash

Daarnaast gebruik in deze facewash van Yes to Blueberries. Eigenlijk is dit een product voor de rijpere huid, maar daar geef ik niet om: wat goed genoeg is voor de rijpere huid, is goed genoeg voor die van mij.

Deze facewash bevat geen sulfaten en reinigt heel, héél erg mild. De geur is een beetje vreemd, daar moet je aan wennen, en in het begin had ik een beetje moeite met het gevoel dat hij gaf op mijn huid, maar inmiddels ben ik om: geen trekkerig gevoel meer na het wassen van mijn gezicht! Olé!

Dit product kost een euro of 13 en ik heb hem gekocht bij de Sephora, in de Utrechtse V&D.

Natural Oil

Ik hou niet van douchegel omdat het mijn huid (zeker ’s winters!) verandert in de Sahara, maar deze olie houdt mijn huid soepel en velletjes-vrij! Op het moment dat ik dit type heb ik de olie al een paar dagen niet gebruikt (ik ben een week bij mijn ouders) en ik merk meteen het verschil: mijn huid is gisteren veranderd in een schilferboel. Goed spul dit, dus.

Deze douche-olie kost rond de €5 en is volgens mij vrijwel overal te koop. Ik haalde de mijne in de plaatselijke supermarkt.

Nivea

Ook ben ik sinds kort verslaafd aan dit spul van Nivea: bodylotion voor onder de douche. In het begin was ik sceptisch, maar het werkt echt. De olie is al mild voor mijn huid, maar na het gebruik van deze lotion zijn de bekende schilfers long gone. Ik gebruik dit niet dagelijks omdat ik het daar iets te duur voor vind, maar één à twee keer in de week pak ik deze flacon toch zeker. Love it.

Deze bodylotion voor onder de douche kost, geloof ik, rond de €5,- en is verkrijgbaar bij de drogist. De mijne kocht ik bij Etos!

Zo, dit is dus wat ik iedere ochtend gebruik onder de douche: milde producten die meer voeden dan dat ze schade aanrichten. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!

xoxo,
Neko.

2 reacties
  1. Bo zei:

    De bodylotion voor onder de douche van Nivea heb ik hier liggen, maar heb hem nog steeds niet getest. Snel doen dus!

Geef een reactie

