Mijn top 10 favoriete lipsticks

Lipsticks header

Ik hoef jullie vast niet meer te vertellen dat ik een fervent lipstick-gebruiker ben, maar ik heb jullie nog nooit verteld wat dan precies mijn favorieten zijn! Vandaag komt daar verandering in en laat ik jullie mijn tien allerallerlievelingsen zien.

(De lipsticks staan trouwens niet in volgorde van minst favoriet naar meest favoriet, maar zijn gerangschikt van neutraal naar heftig. Ik kon gewoon geen ranking aanbrengen binnen deze tien, sorry!)

Rose Tendre

Ik zal beginnen met een kleur die jullie al heel regelmatig voorbij hebben zien komen: Rose Tendre van Bourjois. Ik draag deze kleur graag bij wat donkerdere ooglooks, omdat het een vrij nude kleurtje is, maar niet zo nude dat ik eruit zie als een zombie. De formule is prima, maar benadrukt velletjes wel heel sterk: dat is dus wel een beetje oppassen, maar het is het waard!

Maroon

Deze kleur hebben jullie nog nooit in een FOTD voorbij zien komen, maar is desondanks een grote favoriet: Maroon van Catrice. Ook deze kleur is vrij neutraal, maar al iets donkerder dan Rose Tendre. De structuur is SUPER romig, wat heel erg lekker uitsmeert, maar wel iets minder goed blijft zitten. Desondanks is dit echt een budgettopper: hij kost maar een euro of vier.

Ik heb deze lipstick nooit in een FOTD op gehad, maar vond toevallig wel een vakantiefoto waarop ik deze lipstick draag:

Maroon2

Hoi Esther, nu sta jij ook op mijn blog! :D

14

Goed, de derde lipstick in deze top tien is nummer 14 van The Body Shop; de naam is niet zo inspirerend, maar de kleur is dat des te meer! Dit is de eerste lipstick die ik ooit kocht en tot op de dag van vandaag ben ik er verzot op.
Ik heb trouwens ook al eens een aparte ode aan deze lipstick geschreven – zo fijn vind ik hem!

Lady Bug

 

Lady Bug van MAC is een prachtige rode kleur die door de doorzichtige finish eigenlijk heel subtiel is. Ik heb deze ook al een tijdje niet meer gedragen, maar dat moet ik binnenkort toch echt weer gaan doen: deze lipstick schreeuwt om een subtiele pin-up look!

Brick

Brick van MAC is een klassieke kleur rood die ik eigenlijk altijd draag zonder er een lipstick overheen aan te brengen: de kleur op zich is al mooi genoeg en ik vind mat rood ook wel iets hebben. De lippotloden van MAC brengen superfijn aan: ze zijn romig genoeg om gemakkelijk te kunnen kleuren, maar stroef genoeg om een hele lange tijd op je lippen te blijven zitten. Dit is trouwens de kleur die ik droeg op de dag van mijn afstuderen, waardoor Brick ook een beetje een symbolische waarde heeft gekregen. Deze doe ik nooit meer weg en zou ik zo weer kopen, als ik hem ooit op maak.

Beet

MAC’s Beet was na de eerste keer dragen al favoriet en ik betwijfel of dat ooit nog zal veranderen. Deze kleur frist mijn hele gezicht op en ik wil nooit meer zonder.

Inglot berry

Mijn Inglotpalette is goed voor twee favorieten, waaronder nummer 49: een bessenrode kleur. De structuur van deze lipsticks is precies goed, waardoor ze fijn aanbrengen, maar ook lekker lang blijven zitten. En de geur – hmmmmmm. Een Inglot-lipstick opdoen is een feestje.

Inglot Paars

Nummer 89 kocht ik eigenlijk alleen voor experimentele doeleinden, maar draag ik uiteindelijk ook gewoon als ik de deur uit ga. Ik vond de kleur eerst nogal imponerend, maar hij blijkt best draagbaar te zijn – misschien niet voor iedereen, maar ik hou ervan.

l'impatiente

De duurste lipstick uit dit rijtje is zonder twijfel deze van Chanel, maar hij is iedere euro waard. In mijn review zei ik het ook al: zo’n kleur had ik écht nog niet, en ik draag hem vrij vaak. Wat ik vooral fijn vind, is dat je de intensiteit heel goed op kunt bouwen, waardoor je eigenlijk meerdere kleuren in één hebt. Meestal draag ik één dun laagje, omdat ik de full on kleur vaak iets te goth vind, maar af en toe wil ik best eens los gaan! Dit is ook wel een lipstick die velletjes nogal benadrukt, dus dat is oppassen geblazen, maar who cares. It’s Chanel.

Pinkini

Tot slot een lipstick die zo ontzettend fel is dat mijn camera de intensiteit niet helemaal aan kon: Pinkini van Sleek. Deze kleur geeft licht en ik vind hem helemaal te gek. Met de Pout Paints moet je wel altijd opletten dat je niet teveel aanbrengt; dan hebben ze nogal de neiging om in de minirimpeltjes rond je mond te kruipen. Verder: superspul, ik kan niet anders zeggen.

Wat zijn jouw favorieten?

xoxo,
Neko.

 

Geef een reactie

