Craving: Illamasqua

Als er één merk is waar ik een zwak voor heb zonder er ook maar één product van in mijn bezit te hebben, is het Illamasqua wel. Ik ben als een blok gevallen voor de mooie verpakkingen, de creatieve inslag die het merk heeft, de vernieuwende producten, de originele kleuren, de prachtigmooie visuals en – ja, waarvoor eigenlijk niet?

Helaas is het merk niet in Nederland te koop en kun je voor Illamasqua alleen terecht in hun eigen webshop. Op zich heb ik geen probleem met online shoppen, maar Illamasqua accepteert geen iDeal (wel PayPal trouwens, maar ik weet niet, ik vertrouw PayPal nog niet echt) en de verzendkosten zijn £8,50, wat me toch telkens weer tegenhoudt. Als ik een keer in Londen ben, shop ik de hele winkel leeg, maar tot die tijd blijft het bij het obsessief bekwijlen van deze plaatjes van producten (letterlijk en figuurlijk).

Mijn favorieten:

Illamasqua

Nail Varnish in Load (£13,50) Deze nagellak wil ik al zo lang ik me kan herinneren: volgens mij is dit de meest perfecte off white kleur die er verkrijgbaar is.

Medium Pencil in Vow (£13,00) Dit oogpotlood is een klassieker. Ik heb momenteel een huidkleurig oogpotlood van MAC maar die is eigenlijk net iets te oranje voor mij. Deze is wat meer geschikt voor een echt witte huid en daarom wil ik deze.

Nail Varnish in MILF (£13,50) Deze kleur zou ik alleen al willen hebben voor de naam (haha), maar gelukkig is de kleur ook heel mooi! Dit is precies wat ik bedoel met de aparte kleuren die Illamasqua in haar assortiment heeft zitten; want wat voor kleur is dit nou eigenlijk? Ik noem het maar stoffig mintgroen.

Nail Varnish in Mottle, Fragile, Speckle, Scarce en Freckle (£13,50) Deze nagellakken vind ik zo creatief en origineel – ze doen me denken aan kievitseitjes en ik krijg er een lentegevoel van! Op zichzelf vind ik ze allemaal niet heel boeiend, maar in combinatie met elkaar – hmm, come to momma! Alas, though: 5 x £13,50 = maandsalaris, dus dit gaat hem niet worden, maar ik vind ze echt geweldig.

Lipstick in Box (£16,00) Ik heb me laten vertellen dat dit de meest perfecte klassieke rode lipstick is en dus wil ik hem proberen, ook al heb ik er daar al duizend van.

Cream Pigment in Hollow (£17,00) Dit pigment kun je voor een heleboel dingen gebruiken, maar waar ik hem voornamelijk voor zou willen hebben, is shapen. Ik doe dat nu met een oogschaduw, maar met een poederproduct blijf je altijd het probleem hebben dat het op de huid blijft liggen. Een romig product als dit wordt veel meer één met de huid en dat is precies wat ik wil.

 

(Quick tip trouwens: ga naar de website van Illamasqua, gooi je winkelmandje vol, ga naar de checkout en klik vervolgens het venster weg. Ik deed dat een keer en toen kreeg ik ’s avonds een mailtje met daarin de mededeling dat ik, als ik mijn bestelling alsnog zou doen, 10% extra korting zou krijgen. Het is maar dat je het weet!)

Geef een reactie

