Persoonlijk: My life is exciting

Hoi allemaal! Ik doe niet vaak persoonlijke updates, maar nu is mijn leven zo awesome dat ik het niet kan laten. Ik moet het delen, ik moet het kwijt, iedereen moet het horen.

Ik ga een boek schrijven.

IK GA EEN BOEK SCHRIJVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN.

FvK

Op het moment dat je dit leest, heb ik mijn scriptie als het goed is al ingeleverd. De afgelopen twee maanden ben ik druk bezig geweest met het uitzoeken of mannen en vrouwen ‘hen’ en ‘hun’ anders gebruiken, en eindelijk ben ik erachter gekomen dat dat inderdaad zo is. Hopelijk vindt mijn scriptiebegeleider de eerste versie al zo geweldig dat ik er niets meer aan hoef te verbeteren en heb ik vakantie. Vakantie. Tijdens het schrijven van mijn scriptie liep ik tegen veel SOG-momenten op. Tijdens één van die momenten, maakte ik de Facebookpagina Frustraties van Kassamedewerkers aan. Opeens had ik 30.000 likes. Boom, just like that. 30.000 mensen vinden je pagina leuk. What the FUCK. Maar dat is nog niet het enige. Al na een paar dagen memes maken nam er een uitgeverij contact met me op; of ik alsjeblieft langs kon komen om de mogelijkheden voor het maken van een boekje te bespreken.

Ik laat je nu even vrij om dezelfde verbazing te voelen als ik toen voelde.

Ben je er klaar voor?

Lolwuuuuuuuuuuuuuuuuut?

Oké, we gaan door.

Vorige week ben ik bij de uitgeverij langs geweest om, dus, de mogelijkheden te bespreken, en ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Ik ben afgestudeerd, ik heb geen uitzicht op een baan, ik heb niks te verliezen. Ik wil al jarenlang een boek uitgeven; ik had alleen nooit verwacht dat zoiets het eerste zou zijn dat ik zou publiceren. Het schrijven (want het boekje gaat waarschijnlijk niet alleen uit memes bestaan, maar ook uit andere dingetjes) moet nog even wachten tot na de zomer, want ik ga eerst twee maanden lang full time achter de kassa zitten. Geld verdienen, inspiratie opdoen, klanten uitlachen omdat ik hoogstwaarschijnlijk geld ga verdienen aan de stomme dingen die ze tegen me zeggen (:’D ik kan er gewoon niet over uit what the fuck is happening in my life what is this madness). Oh, en ik ga ook een hernia opdoen, maar dat gaat wel weer over. Eind augustus ga ik een weekje naar Spanje, waar mijn middelste broer momenteel stage loopt, en als ik dan terug kom, en een weekje heb kunnen bijkomen, ga ik op roadtrip.

Op roadtrip.

Roadtrip

Samen met mijn homie Marcella ga ik drie weken lang touren door Europa. We gaan met een huurauto, een tent en, oh ja, de nieuwe camera die ik hoogstwaarschijnlijk binnenkort ga kopen. Dit is hem, en ik ben zoooooo excited want zoals je misschien wel weet, film ik ontzettend graag, maar ik heb nog nooit een ‘echte’ filmcamera gehad. De filmpjes die ik nu maak, maak ik met mijn iPhone maar dat is verre van ideaal omdat 1) Apple en Sony Vegas niet zo goed samen gaan en 2) ik niet kan zie wat ik doe als ik mezelf film. En tijdens het vloggen (want dat is wat ik ga doen) is dat wel zo handig. Als ik terug kom, ben ik eerst jarig en vervolgens kan het schrijfproces beginnen. Waarschijnlijk heb ik tegen die tijd een gigantisch notitieboek vol met inspiratie en zal het niet al te lang duren voordat alles af is. Ik geloof dat het rond december af moet zijn en dat het dan in het voorjaar na de drukker kan. Ik geloof pas dat dit me overkomen is als ik het fysieke boek vast houd. Ik geloof het nog steeds niet, gewoon, het is allemaal zo raar.

Oh, en voor december hoop ik ook te kunnen verhuizen van Utrecht naar Rotterdam, want ik ben klaar voor nóg een nieuw avontuur. Nog tips voor kamers/studio’s/appartementen, anyone?

Wat ik vooral zo bijzonder vind, is dat dit allemaal op het juiste moment gebeurt. Twee weken voor het afronden van mijn scriptie krijg ik ineens een e-mail met deze geweldige kans, en ik heb nu ook daadwerkelijk de tijd om die kans te grijpen. Ik zat er het laatste jaar heel erg over in wat ik zou gaan doen na mijn studie, omdat er zo’n zwart gat dreigde, maar nu dient er zich plotseling zoiets aan en – ja. Ik ben nog steeds heel erg … in de war? ofzo? over wat er nu allemaal gaande is, maar ik probeer er wel zoveel mogelijk van te genieten. Al heb ik wel het idee dat de mensen om mij heen veel meer doorhebben hoeveel 30.000 mensen is dan ikzelf (34.796 trouwens, as we speak, op 27 juni om 14:05. Ik vraag me af hoeveel het er zijn als dit eenmaal online staat).

Oké :D Doei!

1 reactie
  1. Yvonne zei:

    Hey wat super zeg! Ik wens je veel succes met het schrijven, maar voor eerst lekker genieten van je vakantie en succes met het kassa draaien;)

Geef een reactie

